بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فیش- الف-1 ىر شناخت علم مدتها درغرب میگفتند نیاز به عقل نیست وحس کافی است همه چیز شخصی میشد- یعنی یک قطعه چوب میسوزد معلوم نیست قطعه دوم میسوزد باید تجربه کنند واین امر کم کم ىرک علم را مشکل کرد وقبول گردند که پای عقل را به معرکه بیاورند دون غیر حسی بود سخت نگران بودند گفتند علی الله قطعه دوم هم میسوزد اما اگر نسوخت بدنبال علت برایند- فیش-الف- 2- هم علم ىرخىمت عقل است وهم عقل ىرخىمت علم است- فیش- سوم الف- 3- ترکیب عقل و علم است عقل میتواند خودرا بارور کند- علم هم میتواند توسط حس وعقل بارور شود- فیش- الف-4- عقل بشر غیرشخصی است یعنی عقل اقای درکارت یک هویت خاص ندارد هویت همگانی دارد بهمین دلیل ما افراد را میتوانیم باانها تعامل فکری داشته باشیم- فیش-ب-1 استنباط علمی کار عقل است-فیش - ب- 2 معصوم استنباط ندارد علم ناب دارد که به ان نص گفته میشود- برای درک استنباط براساس استادم من دردبیرستان حضرت اقای امامی از اباده- فیش - ب-3 اباده از سه تمدن شیراز اصفهان ویزد وتا حدی کرمان استفاده کرده است- فیش-ب-4- اقتصاداز اصفهان - - سخت کوشی و صرفه جوئی برای سرمایه گذاری ازیزد- معاشرت وادبیات از شیراز - فیش- ت-1- ایشان - یک مسلمان متجدد بود- فیش-ت-2- فرمودند سه کتاب امام حسین علیه السلام بخوانید- یک جمله از خودد-درباره امام حسین بگوئید- فیش- ت-3من هرچه فکر کردم - نشد به گریه افتادم-مادرمن علت گریه سئوال کرد- ومن هم جریان گفتم یک کمکی کرد ومن جمله را کامل کردم- فیش- ت-4- سرکلاس رفتیم وایشان فرمودند همه دفتر باز روی میز- هرکس دفترسفیدبودیک کشیده ودونمره شفاهی کم میشود-فیش-ت-5- بعداز دین دفتر ها بهفردی که بیشترین رانوشته گفت بخوان یک صفحه نیم نوشته بود وسپس به من گفت بایست وان یکخط رابخوان- فیش - ت- 6- زنگ تفریح انجناب پیش من امد وگفت چگونه این یک خط را نوشتی - ومن شرح دادم ومن از ایشان سئوال کردم شما چگونه اینرانوشتی -من غبطه خوردم - فیش-ت-7- فرمود من اهل یک روستا هستم- که برق ندارد- وما همیشه کرسی مان برقرارست چون هوا ی انجا سرد است- یک سنت دراین روستا است پدریک شعر یک بیت از شاه نامه میخواند به جمع میگوید نظر دهیدمن مسخره باز ی درمیاوردم منراسرزنش میکرد ومیگفت که اگردرست گفتی فلان مقدارپول بتو میدهم وهمه سعی میکردیم- که پول رابدست اوریم- - فیش- ح-1- کلمات معنایی ظرفیت زیادی دارند تا حدی حدندارند-مانندخوب وبد- یا رحمت یا رحیم درهمه قوطی هم وارد میشنودچه دنیای وچه رویای وچه تخیلی وچه درمسائل مادی وغیر مادی-ادامه دارد